Een abonnement wijzigen

Onlangs besloot ik mijn abonnement bij de Volkskrant te wijzigen. Ik wil in het vervolg op de vijf doordeweekse dagen de krant digitaal op de iPad lezen en in het weekend op papier. Ik lees de krant al vaker op de iPad. Dan krijg ik de krant dus eigenlijk dubbelop. Bovendien zou ik een flinke korting krijgen, zo had ik ergens gelezen.

Klantenservice

Om dit plan te realiseren, wist ik niet meteen waar ik moest zijn. Dus stuurde ik een e-mail naar de klantenservice. En wie schetst mijn verbazing, een week later werd ik gebeld. Men vroeg mij wat precies de bedoeling was. Ik legde uit wat ik wilde. De man aan de telefoon begreep het, bevestigde dat ik een korting van 20% zou krijgen en toen begon het.

Meeluisteren

Hij ging voorlezen wat we zojuist besproken hadden. Of ik even mee wilde luisteren. Ik meende dat het hier om een akkoordverklaring voor de bank ging, want ik wilde instemmen met een elektronische, automatische overmaking, maar het ging veel verder dan dat, legde de medewerker uit. Ze moesten dit nauwgezet doen. Minutieus behandelde hij vervolgens het besprokene.

Toezichthouders

Toen ik hem halverwege zei dat het wel goed was zo, wilde hij daar niets van weten. DIt was belangrijk, de positie van de krant mocht niet in gevaar komen. Allerlei toezichthouders werden erbij gehaald. Zij hadden de krant hiertoe verplicht.
Wat een wereld!

De ingangsdatum is pas januari. Omdat ik per halfjaar betaal, gaat de wijziging pas in, nadat de periode is verlopen. Een credit factuur behoorde niet tot de mogelijkheden. Ik wees klantenservice op het voordeel de wijziging meteen in te laten gaan, maar dat ging niet, zo werd mij verzekerd. Ik moet de termijn rustig uitzitten. Dus tot januari blijf ik de krant dubbel ontvangen.
Enfin, er zijn ergere dingen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *